Dobrý den, hledáme šikovného truhláře na výrobu kuchyňské linky a vestavěných skříní do ložnice, předsíně a koupelny, dle návrhu naší architektky.
Místo realizace je Praha 6, ulice Koulova.
V únoru tohoto roku jsme s ním podepsali smlouvu o dílo na zhotovení kuchyňské linky a vestavěného nábytku do celého bytu 2+kk a zaplatili zálohu ve výši 136 500,- Kč.
Vybrali jsme si ho jednak na základě do té doby dobrých referencí, přívětivé cenové nabídky a dobré komunikaci ( v současné chvíli se miježí chlupy na zádech při spojení jeho jména s výrazem “dobrá komunikace”). Na schůzku sice dorazil pozdě, ale působil profesionálně, měl k projektu celkem zasvěcené připomínky, rady a tipy. Původní termín provedení byl do 15.5.2023, přičemž jsme vzhledem k předcházející kompletní rekonstrukci připouštěli možnost, že vinou zpoždění stavebních prací, může dojít k posunutí tohoto termínu. Byli jsme ujištěni, že se s tím u rozsáhlejších rekonstrukcí musí počítat a budeme-li jej zavčas informovat, tak s tím nebude problém. Ke zpoždění stavby došlo a pana Kafku jsem o tom informoval 3.května, dva týdny před původním termínem provedení. Na tento e-mail již pan Kafka nereagoval, poté jsem upřesnění termínu zasílal 25. května. A začal v podstatě totožný kolotoč pokusů se s ním spojit, jak popisují další reference z poslední doby. Od zaplacení zálohy mě ani manželce nezvedá telefon, na e-maily odepisoval se značnou prodlevou a většinou až po urgencích po sms.
Naše naděje trochu ožila, když se nám jej po několika pokusech podařilo dostat 20.6. do bytu na finální přesné zaměření, nutno však podotknout, že to obnášelo opět X sms zpráv a hodiny promarněného času, kdy pan Kafka na sjednané schůzky prostě nedorazil a to buď bez omluvy, nebo kvůli nějaké nesmyslné výmluvě na poslední chvíli. Pan Kafka se omlouval, jak má strašně moc práce s nedodělanými zakázkami, jak na něj všichni ze všech stran tlačí, ale že teď už to bude v pohodě a vše spěje ke zdárné realizaci. Následně měl zaslat konečný, co nejbližší termín realizace, načež se opět cca na dva týdny odmlčel a poté jsme dostali “už opravdu stoprocentní” termín 31.7.2023. To se nestalo a po dalším posunutí/nereagování a dalších a dalších ubohých výmluvách, jsme přistoupili k odstoupení od smlouvy.
Po dobu cca posledních tří měsíců je komunikace z jeho strany ( dá-li se to tak vůbec nazvat) opravdu katastrofální, plná výmluv jak od nezvedeného žáka prvního stupně základní školy a pokud si dospělý člověk opravdu myslí, že mu takové žvásty věříme, tak mě to hrubě uráží.
Navrhli jsme, že jsme ochotni převzít již nakoupený materiál (samozřejmě podložený fakturami), tak jak je uvedeno ve smlouvě v případě jejího vypovězení ze strany objednatele. Pan kafka však v tuto chvíli na nic nereaguje.
Byt je pro naše záměry bez nábytku nepoužitelný, ovšem platíme za něj měsíčně dosti vysokou splátku hypotéky o čemž je pan Kafka obeznámen. Zjevně je mu to však úplně jedno.
Pokud by po odstoupení od smlouvy došlo ve stanovené době k navrácení zálohy/materiálu, byli bychom ještě ochotni smířit se s tím, že jsme si holt vybrali řemeslníka absolutně neschopného řídit svůj čas a který je tak arogantní, že je mu zatěžko obětovat pár minut telefonického rozhovoru klientovi, jehož 136 500,- Kč (!!!) má již takřka půl roku v kapse a dílo bychom objednali jinde a dál to neřešili.
Z nekomunikace pana Kafky a nereagování na výzvy o zaslání fotografií nakoupeného materiálu ( nabízíme mu, že si pro materiál sami přijede a odvoz zajistíme) však usuzujeme, že ve skutečnosti žádný náš materiál a nejspíše ani zálohu nemá a došlo tak ke zpronevěření našich finančních prostředků, respektive ke sprostému podvodu.
Věc má již náš právní zástupce a chystáme žalobu, zahrnující krom požadavku na vrácení zaplacené zálohy také požadavek na úhradu zákonného penále z prodlení a jelikož se jedná o investiční nemovitost, tak i úhradu ušlého zisku.
Díky portálu jsme se mohli spojit s další poškozenou od které jsme se dozvěděli, že téměř totožný případ s panem Kafkou řeší krom nás dalších 8 klientů a těžko říct, zda to je jeho konečné skóre.
Neděláme si iluze, že by nám na základě žaloby rázem přistála požadovaná částka na účtu, ale rozhodně budeme neůnavně podnikat veškeré možné právní kroky, abychom panu Kafkovi možná alespoň trochu znepříjemnili život a především jeho profesní reputaci.
Tímto ještě jednou všechny před panem Kafkou velmi důrazně varuji!
PS: Pane Kafko, najdete-li v sobě ještě tu drzost a budete na tuto referenci psát ukřivděnou reakci ( ano, jasně, že všechno už máte připravené a kdyby jsme to zbytečně nehrotili, mohl nábytek do tří dnů stát na místě - LOL), jako u některých předchozích hodnotících, poslužte si.
S pozdravem
Robert a Inna KelleroviVíce...
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.
Dobrý den, I přes Vaši aroganci a z velké části lživou referenci která má účel mě pouze poškodit si troufnu odepsat.. Ano přijal jsem zálohu 70% jako u všech klientů před realizací. Zcela běžný krok u řemeslníka. Jako každý zaslepený klient se vůbec nezamyslíte nad fakty. Je jasné, že pokud si člověk vyhradí čas na zaměřování a komunikaci tak samozřejmě reaguje skvěle. Má totiž omezený čas na to si zakázky domluvit než začne pokračovat s montážemi a čas opět nebude Tento čas je zahrnutý v kalkulaci samozřejmě a je počítán paušálně pro každého stejně. Tedy pokud pak montuji tak je to čas který musím věnovat klientovi u kterého ten den realizuji.. Opět si myslím, že je to jasně pochopitelné reagovat až zpětně. Přeci jen vyrábím nábytek a nevozím jídlo přes aplikace... Co se termínu týče. Tak ano byl 15.5. 2023. Sám klient mi tento termín odsunul na dobu neurčitou a opět zde lže. Já jsem na místě musel vyptávat jestli rekonstrukce opravdu bude včas. Naopak klienti mě uklidnili jak je firma přesná a vše zvládne včas a popřípadě se domluvíme. No tak firma zas tak přesná nebyla pokud jsem mohl zaměřit až v červnu a přitom mělo být hotovo už v květnu a to jsem měl mít možnost tedy zaměřit už v dubnu.. To vše spěje k tomu, že pokud mi klient přesune Dílo o 3 měsíce tak je jasné, že sám porušil domluvu a tedy já se mohu pak maximálně snažit vyjít vstříc, ale jsem jen člověk a ne firma která může hned poslat své zaměstnance ať začnou a co si budeme tak ani firma takto nejedná. To by Klienti mohli vědět po rekonstrukci která se pozdila 3 měsíce.. Termín jsem napsal unáhleně, že NEJDŘÍVE jsem schopný začít 31.7. v pátek a nebo hned v následujícím týdnu a několik dní budu montovat. Tedy do 10.8. cca mělo být hotovo i s rezervou. UZNÁVÁM, že jsem i tento termín nestihl, ale v tomto případě právě potřebuji já aby mi na oplátku po tak dlouhém čekání vyšel klient vstříc.. Což evidentně nehodlá. Tedy po přesunutí termínu o 3 měsíce mi klient kvůli zpoždění 10 dnů chce odstoupit od SoD. Vůbec nevnímá to, že jsem jsem musel o několik měsíců déle skladovat materiál a že teď musím rvát zakázku mezi jiné absolutně mimo můj plán ve kterém byla tato zakázka zahrnuta. Též bych chtěl podotknout, že hned v prvním emailu s mými kontakty jste měl upozornění jako všichni klienti o tom, že z důvodu velké vytíženosti Vás žádám o kontakt přes sms nebo email. To jste absolutně nerespektoval a tipuji, že ani nečetl. Tedy jste přijal mé podmínky které Vám v průběhu vadí. To s prominutím musíte promyslet před podpisem SoD. Ano mám půl roku přijatou platbu ze které byli nakoupeny materiály. Nicméně pokud to píšete takto tak i upřesním od kdy bylo možné vůbec doměřit zakázku. To bylo až v červnu a jak uvádíte 20.6.2023 rekonstrukce stále probíhala. Jako každý truhlář potřebuji alespoň měsíc na výrobu. Tedy první reálný termín kdy jsem mohl montovat byl od konce července. Tedy prosím kde je půl rok který Vás zdržuji?... Co se výzvy o fotky atd. týče tak prosím opravdu přestaňte lhát. Nebo mám přeposlat email kde se já jasně jako první prosím o převzetí materiálu pokud chcete jednat takto? Teď jste to celé otočili, že já nechci cokoliv vydat atd. Co se placení hypotéky týče tak by určitě bylo vůči mě slušné spíš požadovat kompenzaci po rekonstrukci která se o 3 měsíce protáhla než po mě který se pozdil o 10 dní vůči tomu, že má práci 2-4 měsíce dopředu nonstop a tedy jak píšu jsem zakázku musel vyrábět mezi ostatními. Očekával bych tedy spíše děkuji, že jste vyšel vstříc než vraťte nám zálohu.. Navíc i přes toto vše jsem klientovi nabídl kompenzaci za tyto dny navíc oproti naší nové domluvě. Sleva vycházela na 975,- Kč za každý den prodlení. Je to malá kompenzace v podstatě za cizí chybu? Neříkám, že v květnu by muselo jít vše hladce, ale po všech komplikacích co mi klient tímto způsobil je to banalita si myslím a i tak ji chci vykompenzovat. Nekomunikaci se nebudu ani vyjadřovat. Pokud klient nevydrží an i 24 hodin na odpověď tak se komplikuje sám. Nejsem robot jsem člověk a jako řemeslník mám díky tomuto určité výhody, ale samozřejmě i nevýhody jako například zpětná komunikace. Tedy stejně jako jsem napsal klientovo právničce tak nejen, že mě tady pan Keller věřejně pohoršuje na základě překroucených faktů jen aby mi uškodil jak sám v referenci píše, ale Dílo dovezu 4.9.2023 a je na klientovi zda si ho jen převezme a nebo bude chtít i namontovat. Odstoupení od SoD rozhodně nepřijímám. Klient k tomu nemá nejmenší opodstatnění a jako truhlář a ne fotograf a obchoďák rozhodně nebudu ztrácet čas fotkami a hledáním faktur.. Klienty na jednu stranu chápu. Poslední půl rok se mi absolutně nedařilo, ale to ze mě nedělá zloděje a je mi velmi nepříjemné to zde číst a samozřejmě se poradím se svým právníkem a tyto překroucené reference který mají za účel mě jen poškodit budu chtít odstranit. Názor, že jsem podvodník, zloděj atd. není nijak podložený a problém s termíny může mít bohužel každý jsem zjistil. Tedy mě tyto slova pouze urážejí a stresují další klienty jako zde pana Kellera a není divu, že reagují takto. Nicméně bez jediného podloženého faktu. Pouze na základě domněnek... Tedy do týdne zde budou přidány fotky realizace a snad každý pochopí, že jsou to jen přehnané reakce od klientů. Tedy tuto odpověď bych jako drzost neviděl, ale spíše jako vysvětlení situace. Samozřejmě rád komukoliv doložím jakýkoliv email či jiné komunikace kde jsou mé slova podložena. Narozdíl od p. Kellera který má tendenci jen a jen urážet. Co se týče dobrých poznatků a nápadů apod. tak ať se pak klient nedivý, že po těchto reakcích bude Dílo tak jak si ho objednal dle výkresů které mi předal. Vícepráce kvůli šetření místa apod. za které jsem nechtěl žádné finance navíc jelikož mě má práce baví a chci ji dělat dobře samozřejmě nechám pro jiného řemeslníka co na tohle bude mít chuť a čas. Já se svou vstřícností končím. Ať si každý člověk přebere mé a p Kellera slova po svém. Každopádně jsem roky ověřený řemeslník jak zde tak i u svých klientů a jestli je bohužel někdo názoru, že člověk se 100 slušnými referencemi se rozhodl jít okrádat další klienty tak je na velkém omylu. Vždyť to nedává smysl pokud se nad tím člověk vůbec zvládne zamyslet. Tedy je jasné, že jsem se dostal do špatné situace. Například přesouváním různých montáží o 2-3 měsíce :)...... Hezký den přeji, Kafka