Byt je v původním stavu ze 70. let (lino v celém bytě včetně toalety a koupelny). Rekonstrukci je možné zahájit počátkem května. Varianta B připadá v úvahu,jen kdybychom se dostali na částku do 400 000 Kč včetně DPH i s kuchyní a dalším vybavením, jinak nikoli.
Varianta A:
1) vybourání a odvoz původního umakartového jádra
2) demontáž a odvoz sousedící kuchyně
3) vyzdění nové koupelny a toalety včetně obkladů, dlažeb a zařizovacích předmětů
4) nové rozvody vody, odpadu a elektroinstalace (elektroinstalace ideálně bez sekání do zdi)
5) výměna všech dveří (včetně vybourání stávajících zárubní v pokojích, v pokojích následně obložkové zárubně) včetně domovních
6) průběžný a finální úklid
Varianta B (navíc body 6, 7 a 8):
1) vybourání a odvoz původního umakartového jádra
2) demontáž a odoz sousedící kuchyně
3) vyzdění nové koupelny a toalety včetně obkladů, dlažeb a zařizovacích předmětů
4) nové rozvody vody, odpadu a elektroinstalace (elektroinstalace ideálně bez sekání do zdi)
5) výměna všech dveří (včetně vybourání stávajících zárubní v pokojích, v pokojích následně obložkové zárubně) včetně domovních
6) pokládka vinylové podlahy
7) instalace nové kuchyně
8) výmalba
9) průběžný a finální úklid
Cenu prosím zvlášť za práci a u koupelny toalety i materiál v cenové hladině běžného standardu (dlažba, dlaždice, umyvadlo, baterie záchod, sprchový kout/vanička).
Přikládám půdorys, fotografie typově stejného bytu před rekonstrukcí a přibližnou představu o cílovém stavu.
Uveďte prosím také časové možnosti, ideálně bychom práce (ve variantě A) měli hotové do poloviny června, ale můžeme zvážit i pozdější termín.
Moc děkujeme
Hol.Více...
Smlouvu jsme sepsali,garantoval v ní, že je způsobilý vykonávat všechny sjednané práce, že přejímá odpovědnost za jakost, že bude udržovat na pracovišti i mimo něj pořádek. Dále ústně slíbil, že bude pravidelně písemně komunikovat, že transparentně doloží všechny účty.
To, co následovalo, zpětně hodnotíme jako sérii mlžení a výmluv, i když původně si to část naší rodiny chtěla vykládat jako shodu nešťastných náhod. V první řadě pan Koutský nedokázal jasně specifikovat, co před zahájením prací potřebuje, co všechno musíme mít rozmyšleno, působil jako člověk, který má kolem sebe lidi, pro něž vyzdění jádra a nová elektřina v nerekonstruovaném bytě není problém a že vše má svůj čas. Vyboural původní jádro a odpojil původní sanitu. Následovat měly instalatérské práce zkušeného kolegy. S instalatérem se ale pan Koutský nedomluvil na ceně, což jsme bohužel zjistili až zpětně po urgencích. Rekonstrukce pokračovala sérií slibů a ujišťování, ale výsledek byl, že více než 3 neděle byl byt rozkopaný a ve velmi neutěšeném stavu a prakticky bez vody. Práce se pak dělaly ve velmi rychlém sledu a s našimi velmi omezenými možnostmi na vzniklou situaci dohlížet. Stejně tak se ukvapeně vybírala sanita, protože nejdřív bylo času spousta, a pak zase málo. Pan Koutský klidně osadil vaničku sprchového koutu tak, aby trubka vedla v nejdelší možné ose k odpadu, protože „jiná nebyla“.
Z kontrolních dnů v závěru prací už bylo jasné, že na stavbě se nepohybují 3 zkušení a sehraní řemeslníci, ale množství pomocných dělníků a tomu odpovídá i kvalita odvedené práce. Nás ale tlačil čas a při stěsnání rekonstrukce do několika málo dní před koncem lhůty dodání jsme nebyli schopni kvalitu dobře ohlídat a chtěli jsme věřit, že i pro nás laiky viditelné nedotaženosti jsou drobnosti, které nebudou mít velký vliv na funkčnost bytu.
Ve smlouvě jsme bohužel neměli zádržné, tedy po předání díla jsme zbylou částku zaplatili. To se nakonec ukázalo vedle toho, že jsme dostatečně netrvali na zkušeném instalatérovi, jako velká chyba, která nás bude stát ještě nemalé vrásky na čele.
Rekonstrukce byla po výše popsaných průtazích dokončena na začátku července, tedy po sjednaném termínu. Byt byl předán ve stavu, kdy nebyl obyvatelný, bylo třeba tam hlavně řádně větrat a dodělat to, co ve smlouvě nebylo, nebo jsme na to rezignovali. V neděli 14. srpna jsme zjistili, že voda prosakuje. V pondělí ráno 15. 8. jsme tedy dle smlouvy o dílo poslali reklamaci s žádostí o urychlenou opravu. Pan Koutský nejdříve součinnost přislíbil, následně ale nereagoval. Po urgenci 18. 8. slíbil, že přijde s instalatérem 23. 8. odpoledne a domluví další postup. 23. 8. v 11 hodin se omluvil, že si zlomil nohu a přijde pouze instalatér. Na instalatéra jsme ani na vyžádání nedostali žádný kontakt, takže nezbylo, než přijít na smluvenou schůzku a čekat. Instalatér se neozval ani se neukázal, pan Koutský jen poslal SMS, že instalatér nestíhá, na další zprávy už nereagoval.
Neuvěřitelných příhod, i takových, po nichž jsme se po nesplněných slibech museli omlouvat za způsobené problémy i v domě, jsme během rekonstrukce zažili mnoho, tato ze 23. 8. ale přebila všechny ostatní.
Pan Koutský je možná šikovný malíř pokojů, ale buď má zakázek mnoho a nestíhá, nebo jsou zakázky většího rozsahu, koordinace a dohled nad jeho síly. Rozhodně ale ovládá umění tvářit se, že chyba je všude jinde než u něj.
Z reakce pana Koutského si každý může udělat obrázek sám, na reklamaci nereaguje, na recenzi naopak obratem, a jak jinak než osobním útokem.Více...
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.
Tohle hodnocení nemá cenu komentovat. Jsem rád,že bylo hodně svědků, kteří mohou dosvědčit, jakým způsobem " komunikovala" celá rodina,kdy se navzájem nemohli domluvit,co a jak bude,do realizace zakázky mluvili celkem 4 lidé a každý měl jiný názor. Snažili jsme se maximálně vyjít vstříc, bohužel to bylo nemožné. Největší problém byl zajištění pořádku,kdy nebylo pochopeno,že se jedná o staveniště, nikoliv obytný prostor.. Jsem rád,že je za mnou spousta velmi spokojených zákazníků. Zákazníci jako paní Holečková už NIKDY víc