Stav parket je dobrý - jsou pevné, spáry jsou skoro všude v pořádku, ale lak je opotřebovaný a na některých místech jsou vrypy a poškozeníod kolečkové židle. Tj. mělo by se jednat o nekomplikovanou renovaci.
Důležitý je termín - práci bych rád provedl příští týden (7. až 12. prosince). Místnosti budou samozřejmě prázdné. Jedná se o první patro, parkování zdarma ve dvoře domu.Více...
dovoluji si vyjádřit nespokojenost se službami firmy KMD PLUS s.r.o.
Zhotovené dílo vykazuje následující vady:
1) V laku se nachází velké množství nečistot - prach, třísky, chlupy (místy lze pozorovat i "cákance laku" - vrstvu laku odlišné tloušťky)
2) Velké problémy jsou v místech, kam se nedostal hlavní stroj - zejména jde o rohy a okolí prahů. Dřevo je v těchto místechpo renovaci křivé, ačkoli na začátku bylo rovné. Prahy nebyly v průběhu práce demontovány, ačkoli jsou pouze na dvou šroubech a tím se výrazně zvýšilo množství míst, kam se nedostal hlavní stroj - navíc prahy jsou vidět a chodí se přes ně, jde o větší problém než samotný roh.
4) K poškození došlo i na hlavní ploše, kde na dvou místech vznikly prohlubně viditelné v protisvětle.
Přesněji k vzájemné komunikaci na místě. Pánové dorazili v úterý 8. prosince večer a obě místnosti zbrousili. Jeden z nich mi na místě řekl, abych průbězně ukazoval na nedostatky, kterých si oni sami nevšimnou. Dále mě upozornil, že podlaha se směrem k jedné straně svažuje a chtěl se ujistit, jestli si nemyslím, že to srovnají. To jsem samozřejmě nepožadoval, protože tento problém ani není okem pozorovatelný - zjednodušeně lze říci, že celá rovina je maličko nakloněná, ale rovina to je. Komunikace mi zprvu přišla velmi solidní a neměl jsem v tu chvíli pochybnosti.
Po jejich odchodu jsem si všimnul, že rohy místností jsou po zbroušení výše, než zbytek plochy. Proto jsem to druhý den hned zmínil a byl jsem ujištěn, že tato místa budou překryta obvodovými lištami (bohužel se později ukázalo, že tato místa překryta nebyla a také se pohledově liší).
Následně jsem v průběhu druhého dne upozornil na několik věcí. Bohužel se ukázalo, že nic z toho nešlo vyřešit. První bylo upozornění na barvu tmelu, který neodpovídal barvě parkety v daném místě - úprava nebyla možná. Následně jsem reklamoval okolí prahů a rohy. Bylo mi řečeno, že na tato místa neexistuje lepší stroj, než mají. V jednu chvíli též zaznělo, že kvůli trubkám od topení se do některých míst nedostanou. Proto jsem na internetu našel brusku podobnou té jejich, která se však na tato místa dostane (její přední část je nižší - vyrábí to například firma Makita, jde o běžně prodávaný stroj).
Komunikace se postupně zhoršovala. Podíl na vzniku prohlubní v hlavní ploše pánové odmítli, ačkoli místností jsem předtím dvanáct let chodil a skutečně tam nebyly. Zaznělo, že se za celou dobu, co tuto práci dělají, se kvůli reklamaci nikdy nevraceli. Zaznělo, že se jedná o renovaci a bylo mi naznačeno, že mám přehnaná očekávání.
Ještě než jsem stihnul druhou místnost zkontrolovat, došlo k jejímu nalakování. Pak již nešlo vstoupit a byl jsem požádán o placení. Byla mi nabídnuta sleva o 1000 Kč, kterou jsem na místě přijal. Bohužel po zaschnutí laku jsem zjistil, jaký je skutečný stav díla, především množství zalakovaných nečistot. Okolí prahů je křivé.
Dovoluji si navrhnout následující řešení:
1) Vzhledem k tomu, že v laku je množství nečistot, rád bych se vyhnul opakování stejného problému a zdá se mi vhodné situaci řešit jinak. Po opětovném zbroušení navrhuji ošetřit podlahu olejem. Rád bych požádal o sundání prahů, aby jejich okolí mohlo být srovnáno.
2) Za druhou možnost považuji vrácení peněz (24 000 Kč) s tím, že práci zajistí jiný dodavatel.
Skutečně ze současného stavu nemám radost, místnosti nepoužívám, zpět se do nich nestěhuji.
Věřím, že nižší kvalita díla je výjimkou a věc bude vyřešena. V rámci objektivity chci říci, že jednání bylo rychlé, stejně jako provedení samotné práce.Více...
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.
Uff tak posledních 16 let, co se aktivně věnuji podlahám jsem něco podobného nečetl. Žádná kritika se nečte lehce, ale toto? Kde začnu... asi u toho, že když jsme od pána odjížděli ze dvora, tak jsem říkal, že kdyby cokoli, tak stačí napsat nebo zavolat a jsme k dispozici. Nejsme jedna z těch firem, co odjede a už se k práci nehlásí. Koukám na mobil a noťas, žádný telefon, žádný email, nic a teď čtu toto? Za prvé, stačilo zavolat a my bychom s kolegou cestou z další akce podlahu během 10 minut vzali bruskou na chlup a veškeré nečistoty by byly pryč. To, že je v laku někdy nějaký vlas, prach je samozřejmě náš problém, když to létá vzduchem a nebo se to místnosti dostane otevřením dveří, lak je živý a pohltí vše okolo. Za druhé, žádnou slevu jsem Vám nedal. Na konci prací, kdy jste počítal peníze jste mně oznámil, že se Vám něco nezdá a že na pracích stejně máme hodně, že stejně vyděláme i když něco "pustíme". To, že jsem Vám to zaokrouhlil o 1 tis méně bylo spíše pro Váš lepší pocit, i když jsem Vám oznámil, že jsme plochu museli dobrušovat ručně a celkem jsme se díky křivé podlaze a stěnám vyřádili na lištách, což je také samozřejmě problém podlahářů. Omlouvám se, ale drzost s jakou jste mně řekl, že stejně na tom vyděláme a vlastně něco můžeme "pustit" jsem dlouho neslyšel. Je to pro mě dobrý příklad si dát v Alkronu oběd a pak číšníkovi říci, že ta cena je velká, určitě na tom vydělají, tak jim půlka bude stačit... Co se týče míst, kam se stroj nedostal. Bohužel, renovace podlahy má svoje limity, už na začátku jsem Vám říkal, že děláme renovaci, ne novou podlahu a tedy výsledek nikdy nebude stejný jako na začátku, když Vám podlahu dělali novou. Navíc v rozích jste měl pár cm od země trubky od topení a nešlo se tam dostat ani ručně. To samé platí o prahu a dveřích, kde by nepomohlo ani odmontování prahů, prostě se tam na mm přesně nedostaneme. To, že ruční stroj, co jste mně ukázal na googlu máme jsem Vám řekl asi 3x, to že nemá takový výkon jako velký brusky a stejně se do růžků nedostane jsme si také řekli. To samé platí ohledně "prohlubně" v prostoru, kde náš stroj takový propad nemohl udělat a spíše se jednalo o poškození od první montáže, které pod špinavým a starým lakem vidět nebylo. Chápu, že je člověk v roce 2020 náročný a chce za své peníze maximum, ale, aby nám při práci někdo koukal pár cm od hlavy pod ruce, lezl po kolenou a díval se na detaily 20cm od rohů se prostě nedělá. Ne nadarmo jsou nějaké normy a podlaha se prohlíží z pohledové vzdálenosti 160cm a nikdy proti světlu a oknům. Jakmile začne člověk klečet a fotit pár cm od země je vždy zle a je to náznak, že bude nějaký problém. Kort u přírodní dřevěné podlahy, která je krásná právě svoji nedokonalostí a různorodostí. Pokud chce někdo dokonalost, pak si buď každých lár let musí koupit podlahu novou nebo se vyhýbat přírodním materiálům. Podlaha je plně funkční, máte 3 vrstvy kvalitního laku, vrchní lak je Bona Traffic HD, tedy jeden z nejlepších laků na trhu, všechny nedostatky, rýpance, škrábance v ploše se nám podařilo odbrousit, tedy je podlaha čistá bez defektů (chápu, že se to dneska bere jako automatické a je lepší napsat, co se nelíbí, než, co je v pořádku) a nic ji nebrání v plnohodnotném užívání. Pokud Vás trápí nějaké rohy, které jsou vidět, když si k nim kleknete a my to jen těžko můžeme ovlivnit, tak bych rád osobně věděl kolikrát za den se do takového rohu člověk podívá a bude ho řešit, kort když bude mít v pokoji nábytek. Je mně líto, že máte pocit, že je něco špatně, ale nenecháme na sebe házet špatnosti, když to není pravda. Navíc věta, že začala váznout komunikace... nevšiml jsem si při odjezdu, že je něco špatně, ale když jsem Vás požádal, abyste nás nechal práci dodělat a nepletl se nám pod nohy a neklečel na kolenou s vodováhou, tak se asi něco změnilo v přístupu obou stran. Děkuji Jan Dvořák