Reference
Detaily a cena
Dodavatel
Zadání poptávky zákazníkem:
Klientkou jsem byl požádám o statické posouzení opěrné stěny podél které jezdí autobus z důvodu oprávněné obavy o porušení a havárii.Výpočtem byla potvrzena obava klienta a doporučen návrh opravy.
Výsek z výpočtu
Podle katastrální mapy je roh opěrné zdi vzdálen ca 5,80- 6 m od rohu budovy hotelu.
Vozovka na které projíždí autobusy dle údaje objednatelky posudku je okrajem ca 1 m odrohu opěrné zdi. Na parcela na které je umístěna vozovka je 62/2 k.ú………. je uveden vlastník .........způsob využití ostatní komunikace,druh pozemku ostatní plocha.
Pozemek pod opěrnou zdí p.č. St..34 na kterém se nachází dům č.p. …….
V rohu pozemku podél p.č.62/2 se nachází opěrná zeď provedené ve spodní části na SZ straně jednak z plných cihel a postupně směrem k rohu zdi smíšené zdivo doplněné z porobetonových tvárnic a podél komunikace s hotelem cihelné zdivo v horní části s pilířky 30/30 cm směrem k úrovni terénu se rozšiřující na 60 cm. V nadzemní části je zeď vyzděna místně kamenem ,viz též snímek v úvodu posudku ,tl.zdiva 30 cm z cihel ,krytí taškami.Výška terénu v nejyyšším místě vozovky je ca 2,50 m .Podél SZ zdi se výška terénu pohybuje od 0 m (úroveň vstupní branky k domu č.p.33 do 2,30-2,50 m . Opěrná zeď vytváří současně oplocení pozemku a její výška nad terénem se pohybuje ca od 1,80 m do 1,25 m podél hotelu ….... Úroveň pozemku p.č.St.34 je ca 2.,30-2,50 m pod úrovní vozovky probíhající podél hotelu a opěrné zdi.
Největší ztížení je v rohu opěrné zdi ,kde působí jednak zatížení od zemního tlaku v klidu a dále přitížení od nápravy autobusu projíždějícího podél rohu opěrné zdi.Zatížení od autobusu řešila
původní norma na zatížení stavebních konstrukcí ČSN 730035/1986 tab.č.25 podle které je uvažováno tzv.ideální vozidlo hmotnosti 20 t. ,viz příloha P1. V současné době platí Eurokody ,prozatížení dopravních ploch kategorie celkové tíhy vozidel do 16 t uvažované náhradní zatížení 5,00 kN/m2 nebo náprava celkové hmotnosti 12 t rozložené na dvě břemena ve vzdálenosti 1,80 m plocha 20/20 cm po 6 t ,viz odst.6.3.3.2 obr,6.2 ĆSN EN 1991-1-1.
Uvažuji fy.souč.1,20 , n = 1,20 (max.1,50)
Výsek z výpočtu
Podle katastrální mapy je roh opěrné zdi vzdálen ca 5,80- 6 m od rohu budovy hotelu.
Vozovka na které projíždí autobusy dle údaje objednatelky posudku je okrajem ca 1 m odrohu opěrné zdi. Na parcela na které je umístěna vozovka je 62/2 k.ú………. je uveden vlastník .........způsob využití ostatní komunikace,druh pozemku ostatní plocha.
Pozemek pod opěrnou zdí p.č. St..34 na kterém se nachází dům č.p. …….
V rohu pozemku podél p.č.62/2 se nachází opěrná zeď provedené ve spodní části na SZ straně jednak z plných cihel a postupně směrem k rohu zdi smíšené zdivo doplněné z porobetonových tvárnic a podél komunikace s hotelem cihelné zdivo v horní části s pilířky 30/30 cm směrem k úrovni terénu se rozšiřující na 60 cm. V nadzemní části je zeď vyzděna místně kamenem ,viz též snímek v úvodu posudku ,tl.zdiva 30 cm z cihel ,krytí taškami.Výška terénu v nejyyšším místě vozovky je ca 2,50 m .Podél SZ zdi se výška terénu pohybuje od 0 m (úroveň vstupní branky k domu č.p.33 do 2,30-2,50 m . Opěrná zeď vytváří současně oplocení pozemku a její výška nad terénem se pohybuje ca od 1,80 m do 1,25 m podél hotelu ….... Úroveň pozemku p.č.St.34 je ca 2.,30-2,50 m pod úrovní vozovky probíhající podél hotelu a opěrné zdi.
Největší ztížení je v rohu opěrné zdi ,kde působí jednak zatížení od zemního tlaku v klidu a dále přitížení od nápravy autobusu projíždějícího podél rohu opěrné zdi.Zatížení od autobusu řešila
původní norma na zatížení stavebních konstrukcí ČSN 730035/1986 tab.č.25 podle které je uvažováno tzv.ideální vozidlo hmotnosti 20 t. ,viz příloha P1. V současné době platí Eurokody ,prozatížení dopravních ploch kategorie celkové tíhy vozidel do 16 t uvažované náhradní zatížení 5,00 kN/m2 nebo náprava celkové hmotnosti 12 t rozložené na dvě břemena ve vzdálenosti 1,80 m plocha 20/20 cm po 6 t ,viz odst.6.3.3.2 obr,6.2 ĆSN EN 1991-1-1.
Uvažuji fy.souč.1,20 , n = 1,20 (max.1,50)
Hodnocení práce zákazníkem:
Profesionální a rychlé jednání, jakož i vyřízení celé zakázky. V případě potřeby bych se zcela jistě obrátila na zhotovitele znovu. Mohu jen doporučit.