Reference
Detaily a cena
Dodavatel
Zadání poptávky zákazníkem:
Vestavěná rohová knihovna (otevřená policová skříň) plus dvě navazující uzavřené skříňky nad dveře.
• materiál bílé lamino vhodné tloušťky
• roh pokud možno volný (bez stojiny)
• šířka obou křídel knihovny cca 100 cm, výška cca 265 cm
• 7-8 polic
• skříňky cca 110x60 cm
• hloubka 30 cm
Podle spokojenosti s výsledkem jsme plánovali následně objednat vestavěný nábytek do dětského pokoje.
Hodnocení práce zákazníkem:
Naprostá katastrofa. Obrovské problémy s komunikací, nekvalitní práce.
Na doporučení známého jsme zvolili tohoto dodavatele. Na knihovně jsme chtěli především vyzkoušet jeho práci, následně jsme mu plánovali svěřit výrobu kompletního nábytku do dětského pokoje.
Po prvotním telefonickém kontaktu jsme dodavateli zaslali na začátku dubna e-mailem kompletní poptávku (včetně nákresů, viz první tři fotografie). Po několika urgencích jsme teprve na konci dubna dostaliprvní návrh (čtvrté foto). Cena byla vyšší, než jsme čekali, ale návrh se nám líbil a dali jsme na předchozí dobrou zkušenost známého (bohužel několik let starou).
Další měsíc trvalo, než jsme byli schopni domluvit detaily a podepsat smlouvu. To se povedlo koncem května s tím, že termín montáže bude do měsíce (ač původně dodavatel sliboval maximálně čtyři týdny). Když se do konce června ani jednou neozval, kontaktoval jsem ho sám – prý teprve obdržel materiál, takže za další týden by byl schopný přijít knihovnu namontovat. Nakonec jsme domluvili termín na úterý 7. července.
Mezitím jsme s ním řešili i dětský pokoj, protože nás začínal tlačit čas – montáž pokoje jsme potřebovali zvládnout na začátku srpna. Kvůli zpoždění jsme nakonec odsouhlasili i návrh pokoje a poslali zálohu, vše ještě před montáží knihovny.
Na montáž dorazil s výrazným zpožděním (cca půl dne), a knihovnu nebyl schopný během dne dokončit. Měl ji tedy dodělat druhý den, ve středu. Po jeho odjezdu jsme však zjistili, jak hrozná kvalita práce je (viz zbylé fotografie). Hrany desek byly oštípané, vnitřní roh skříně byl zaslepený úzkou deskou, která ale ani nelícovala se zády skříně, jedna police byla dokonce vyštípnutá od špatně zašroubovaného vrutu.
Ihned jsem dodavateli volal a stěžoval si, zároveň jsem zrušil objednávku dětského pokoje. Stížnosti přijal, chyb si byl dokonce sám vědom. Zrušení objednávky odsouhlasil s tím, že zálohu vrátí do týdne (prý již objednal a zaplatil materiál).
Ani druhý den ale nebyl schopný knihovnu dokončit, navíc na některé výtky reagoval slovy, že „jde přeci o ruční práci, tak nemůžeme čekat kvalitu jako z IKEA“... Již notně naštvaný jsem se s ním domluvil, že v pátek dodělá nejnutnější věci a zbytek si už dokončíme sami (knihovnu budeme zřejmě nechávat dělat celou znovu). Za nekvalitní práci jsem požadoval slevu, nabídl dosti směšné dva tisíce, neměl jsem ale sílu to řešit, takže jsme skončili na dvou a půl tisících slevy. Vzhledem k tomu, že u dokončení jsem z pracovních důvodů nemohl být, dohodli jsme se, že se následující týden sejdeme a vyřešíme doplatek za knihovnu a její předání.
Tím ovšem problémy teprve začaly. Zálohu za dětský pokoj nevrátil a přestal komunikovat. Telefon nezvedal, na SMS ani e-maily nereagoval. Na konci července mi došla trpělivost a kontaktoval jsem právníka, což jsem po SMS dodavateli sdělil. Téměř obratem se ozval (se spoustou výmluv) a na začátku srpna, měsíc po dokončení knihovny, jsme se sešli. Zálohu vrátil v hotovosti, zároveň jsme vyřešili doplatek za knihovnu. Vše tedy alespoň v tomto ohledu dobře dopadlo.
Jinak to pro mne i manželku byl otřesný zážitek, tím spíš, že kvůli neustálému oddalování montáže knihovny a následnému zrušení objednávky dětského pokoje jsme na výběr nového dodavatele pokoje měli málo času (což se bohužel také projevilo). Ale alespoň na tato zkušenost docela k portálu NejŘemeslníci, kde jsme vybírali nového dodavatele i zadali další poptávky.Více...
Na doporučení známého jsme zvolili tohoto dodavatele. Na knihovně jsme chtěli především vyzkoušet jeho práci, následně jsme mu plánovali svěřit výrobu kompletního nábytku do dětského pokoje.
Po prvotním telefonickém kontaktu jsme dodavateli zaslali na začátku dubna e-mailem kompletní poptávku (včetně nákresů, viz první tři fotografie). Po několika urgencích jsme teprve na konci dubna dostaliprvní návrh (čtvrté foto). Cena byla vyšší, než jsme čekali, ale návrh se nám líbil a dali jsme na předchozí dobrou zkušenost známého (bohužel několik let starou).
Další měsíc trvalo, než jsme byli schopni domluvit detaily a podepsat smlouvu. To se povedlo koncem května s tím, že termín montáže bude do měsíce (ač původně dodavatel sliboval maximálně čtyři týdny). Když se do konce června ani jednou neozval, kontaktoval jsem ho sám – prý teprve obdržel materiál, takže za další týden by byl schopný přijít knihovnu namontovat. Nakonec jsme domluvili termín na úterý 7. července.
Mezitím jsme s ním řešili i dětský pokoj, protože nás začínal tlačit čas – montáž pokoje jsme potřebovali zvládnout na začátku srpna. Kvůli zpoždění jsme nakonec odsouhlasili i návrh pokoje a poslali zálohu, vše ještě před montáží knihovny.
Na montáž dorazil s výrazným zpožděním (cca půl dne), a knihovnu nebyl schopný během dne dokončit. Měl ji tedy dodělat druhý den, ve středu. Po jeho odjezdu jsme však zjistili, jak hrozná kvalita práce je (viz zbylé fotografie). Hrany desek byly oštípané, vnitřní roh skříně byl zaslepený úzkou deskou, která ale ani nelícovala se zády skříně, jedna police byla dokonce vyštípnutá od špatně zašroubovaného vrutu.
Ihned jsem dodavateli volal a stěžoval si, zároveň jsem zrušil objednávku dětského pokoje. Stížnosti přijal, chyb si byl dokonce sám vědom. Zrušení objednávky odsouhlasil s tím, že zálohu vrátí do týdne (prý již objednal a zaplatil materiál).
Ani druhý den ale nebyl schopný knihovnu dokončit, navíc na některé výtky reagoval slovy, že „jde přeci o ruční práci, tak nemůžeme čekat kvalitu jako z IKEA“... Již notně naštvaný jsem se s ním domluvil, že v pátek dodělá nejnutnější věci a zbytek si už dokončíme sami (knihovnu budeme zřejmě nechávat dělat celou znovu). Za nekvalitní práci jsem požadoval slevu, nabídl dosti směšné dva tisíce, neměl jsem ale sílu to řešit, takže jsme skončili na dvou a půl tisících slevy. Vzhledem k tomu, že u dokončení jsem z pracovních důvodů nemohl být, dohodli jsme se, že se následující týden sejdeme a vyřešíme doplatek za knihovnu a její předání.
Tím ovšem problémy teprve začaly. Zálohu za dětský pokoj nevrátil a přestal komunikovat. Telefon nezvedal, na SMS ani e-maily nereagoval. Na konci července mi došla trpělivost a kontaktoval jsem právníka, což jsem po SMS dodavateli sdělil. Téměř obratem se ozval (se spoustou výmluv) a na začátku srpna, měsíc po dokončení knihovny, jsme se sešli. Zálohu vrátil v hotovosti, zároveň jsme vyřešili doplatek za knihovnu. Vše tedy alespoň v tomto ohledu dobře dopadlo.
Jinak to pro mne i manželku byl otřesný zážitek, tím spíš, že kvůli neustálému oddalování montáže knihovny a následnému zrušení objednávky dětského pokoje jsme na výběr nového dodavatele pokoje měli málo času (což se bohužel také projevilo). Ale alespoň na tato zkušenost docela k portálu NejŘemeslníci, kde jsme vybírali nového dodavatele i zadali další poptávky.Více...