Termín rekonstrukce potřebujeme co nejdříve, počínaje květnem 2015.
Nabídněte prosím rámcově cenu včetně DPH, kterou bychom upřesnili při Vaší návštěvě.
V případě potřeby můžeme zaslat podrobnější informace.
Děkujeme.
Více...
Nakonec jsme se rozhodli pro firmu VRÁTNÝ Group s.r.o. - Rakokoupelny (dále zkráceně RAKO). Jejím jménem s námi jednal pan Franta.
Práce byly zahájeny v souladu s uzavřenou smlouvou dne 11.5.2015. Počet pracovníků v průběhu rekonstrukce byl jeden až tři podle konkrétní situace. Hlavní práce prováděl pan Suchdolák. Rozvody elektro a plynu byly dodavatelem zakázky zajištěny přes externí firmy.
Celková plánovaná doba byla 13 pracovních dnů a týkala se bytového jádra s koupelnou plus přípravy na kuchyň a vyzdění příčky mezi kuchyní a předsíní. Součástí objednávky nebyly podlahy v předsíni a v kuchyni ani obložení kuchyně, což jsme si hodlali zajistit následně sami v závislosti na budoucím výběru vybavení.
Práce probíhaly v prvních dvou týdnech od pondělí do pátku, ve třetím týdnu pak pod časovým tlakem od pondělí do neděle. Jednání se zástupcem firmy v průběhu rekonstrukce proběhlo třikrát. Trochu nám vadilo, že se to nikdy neobešlo bez rušivého vyřizování několika jeho telefonátů s jinými zákazníky. Celkově se ale pan Franta stavěl k našim požadavkům vstřícně. Komunikace s ostatními pracovníky byla bez problémů s výjimkou občasného nedodržení smluvených časů. S panem Suchdolákem jsem průběžně konzultoval naše představy a připomínky. Pokud jde o externí firmy, došlo u elektrikářů dvakrát k nedodržení domluvených časů.
Ve třetím týdnu prací začalo být zřejmé, že termín dokončení se nestihne. Souhlasili jsme nejprve s prodloužením o jeden den, což ale nestačilo. Nakonec bylo namísto 13 původně plánovaných dní potřeba celkem 17 dní, z toho poslední dva o víkendu, kdy jsme potřebovali řešit jiné povinnosti. A aby toho nebylo málo, došlo k dalším nepříjemnostem.
Nejprve jsme se den po původně plánovaném konci prací a v rozporu s celkovou dohodnutou cenou od pana Franty dověděli, že elektrikáři si nafakturovali oproti původnímu rozpočtu navýšení ceny. A že to musí promítnout do celkové ceny a zvýšit ji o 4900 Kč. V reakci na to jsme oznámili, že v tom případě nám vadí nedodržení termínu a požadujeme zaplacení penále za 3 dny (prodloužení o den jsme předtím už odsouhlasili). Předposlední den prací došlo k další komplikaci, kdy se při instalaci skleněné zástěny ukázalo, že sprchová vanička měla být montována až na hotový obklad a nikoliv na neobloženou stěnu. V důsledku toho pak skleněná zástěna přesahovala okraj vaničky. Pracovníci firmy to vyřešili zkrácením nerezového profilu, do kterého je zástěna zasazena. Bohužel stalo se tak s použitím hrubé síly a došlo k poškození profilu, který byl viditelně poškrábán. Po posledním dni prací, konkrétně 1.6.2015, došlo k předání díla. V protokolu jsme písemně uvedli 4 hlavní připomínky. Z toho tři byly týž den odstraněny a u čtvrté (uvedený nerezový profil) byla slíbena náprava do 5.6. výměnou dílu za nový. Ve smlouvě je pro tento případ zakotvena povinnost dodavatele odstranit nedodělky do 5 dnů se sankcí 500 Kč za každý den prodlení při nedodržení tohoto termínu. Uhradili jsme proto bez obav doplatek ceny včetně navýšení a s důvěrou očekávali, že se fa RAKO zhostí se ctí své smluvní odpovědnosti za způsobenou škodu. Namísto dalšího podrobného popisu už jen zkráceně geneze toho, co následovalo :
2.6. - Termín opravy byl firmou změněn na 9.6. s tím, že nový profil musí upravit na míru.
9.6. - Byl přivezen nový díl, který se ukázal jako nevhodný. V jednom místě měl vyvrtanou díru, do které by stříkala při sprchování voda. Firma slíbila týž den přes email potvrdit svůj závazek na opravu v průběhu července nebo srpna, kdy měl být k dispozici nový díl, což neučinila.
1.7. - Na můj dotaz k termínu opravy firma písemně potvrdila, že stále vede v patrnosti svůj závazek a že můžeme počítat s termínem výměny 23. nebo 24.7.
23. a 24.7. - Výměna neproběhla.
3.8. - Telefonicky a z naší iniciativy byl dohodnut nový termín 12.8.
12.8. - Výměna neproběhla.
Na můj další telefonát pan Franta s výčitkou v hlase sdělil, že při cestě k nám došlo k dopravní nehodě. Poté se už nikdo z firmy neozval a my jsme ztratili důvěru v opakované a neplněné sliby. Čekali jsme ještě s hodnocením na NejRemeslnici, které jsme původně chtěli napsat s převážně kladným vyzněním. Na opakovanou výzvu k napsání hodnocení jsme se nyní rozhodli naše čekání ukončit.
Máme docela hezkou novou koupelnu se skleněnou zástěnou a jenom za zástěnu bez vaničky jsme dali 18 tis. Kč. Uvnitř se díváme na poškrábaný nerezový profil, který nepochybně bude časem rezivět. Jenom je nám divné, že někde v RAKO leží náhradní díl, upravený na míru, který nikomu nepřekáží a kvůli kterému si firma kazí pověst. Zřejmě také nikomu nevadí, že je stále otevřená případná penalizace za nevyřešený nedodělek.
Do ověřených hodnocení se počítají pouze zakázky uskutečněné přes portál NejŘemeslníci.
Ostatní hodnocení se také několika různými způsoby kontrolují, ale do ověřených se nepočítají.